V8 + manual + niska masa = Ginetta Akula

Moc oraz dźwięk pochodzące z silnika V8, kontrola płynąca z manualnej skrzyni biegów, zwrotność dzięki niskiej masie. Idealne połączenie dla ludzi kochających wrażenia z szybkiej jazdy. Taki właśnie samochód postanowili stworzyć Brytyjczycy. W 2019 roku na targach w Genewie zaprezentowali swój wynalazek, aby teraz wypuścić go na drogę.

Ginetta Akula podczas jazdy z przodu

Jest to pojazd czysto sportowy. Waży poniżej 1200kg, więc nie znajdziemy tu wielu udogodnień na dłuższe trasy. Nie nie, tutaj chodzi o jak najlepsze osiągi na torze. Silnik V8 o pojemności 6 litrów dysponuje mocą 600 KM, a zastosowany duży bak paliwa (101 litrów) pozwoli bawić się na torze przez wiele okrążeń. Zamiast manualnej przekładni kupujący mogą się zdecydować na dwusprzęgłowy automat z siedmioma biegami, w zależności co kto lubi.

Ginetta Akula podczas jazdy z tyłu

Bez względu na wybraną skrzynię biegów, samochód i tak dostarczy wiele radości. Rozkład mas 50:50 i przyspieszenie do setki w mniej niż 3 sekundy już o to zadba. Wystarczy tylko spojrzeć na nadwozie, a od razu widać sportowy charakter tego wozu. Ostre linie, wloty powietrza, spojler, koła z systemem centerlock, wydech poprowadzony na boki. Środek tylko podkreśla agresywny wygląd dzięki kubełkowym fotelom, kierownicy rodem z wyścigów F1 czy wszechobecnie wyeksponowanym włóknie węglowym.

Ginetta Akula spojrzenie na kierownicę

Niestety tak piękny bolid będzie mocno limitowany. Powstanie zaledwie 20 sztuk, z czego każda ma kosztować od 275 tysięcy funtów w górę. Jak by nie patrzeć, jest to całkiem dobra cena jak na tak egzotyczny samochód. Kupno może się więc okazać całkiem dobrą inwestycją.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top