Szybsza wersja Rimac Nevera. Zaraz… da się szybciej??

Hipersamochody mają to do siebie, że oferują niewyobrażalnie wielką moc. 1914 koni mechanicznych dostępnych w Rimac Nevera wydaje się wystarczająco dużym zapasem mocy. Jak widać, nie dla wszystkich. Chorwaci postanowili stworzyć ulepszoną wersję samochodu z dopiskiem „R” nawiązującym do słów „radical, rebellious, relentless”. Postęp nie lubi czekać.

Rimac Nevera R na drodze

Już w przypadku bazowej wersji osiągi są nieziemskie: 1914 KM i 2340 Nm zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 1.81 s, a od 0 do 300 km/h rozpędzi się w 9.22 s. Krótko mówiąc, osiągnie 300 km/h szybciej niż zwykły samochód osiągnie 100 km/h! Do tego samochód jest w pełni elektryczny, więc cała moc dostępna jest od razu po naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Rimac Nevera R wnętrze

Ulepszona wersja posiada dodatkowe 193 KM oraz zmodyfikowany wygląd. Przy takich mocach ciężko jest poprawić wynik czasu 0-100 km/h. Fizyki nie da się oszukać. Dzięki pracom nad aerodynamiką pojazdu, poprawiono jednak przyspieszenie do 300 km/h o 0.41 s. To może wydawać się niewiele, jednak tutaj odsyłam do wyników wyścigów F1. Przy tak zabójczych prędkościach, liczy się każda setna sekundy.

Rimac Nevera R przód
Rimac Nevera R przednie koło

Przód samochodu drastycznie się zmienił. Wcześniej podzielony był na typowe części: błotniki, zderzak, maskę. Teraz stanowi jedną część. Dzięki brakom szczelin między częściami sprawia wrażenie bardziej schludnej budowy. Klapy na masce są ruchome i poprawiają stabilność przy wyższych prędkościach. Możemy też znaleźć nowy splitter pod zderzakiem, a lampy dostały agresywniejszego wyglądu. Z boku poprawiono przepływ powietrza z kół przy drzwiach, które dalej kierowane jest nad tylnymi kołami, aby finalnie wydostać się tyłem pod spojlerem. Właśnie, z tyłu znajdziemy sporych rozmiarów spojler i dyfuzor. Wszystko to układa się w świetnie wyglądający samochód, po którym nawet nie widać, że jest elektrykiem.

Rimac Nevera R tył
Rimac Nevera R tylne koło

Do modelu R względem bazy należy dopłacić £300,000. Niemałe pieniądze, za które można mieć kilka innych ciekawych samochodów. Ale cóż, jeśli kogoś stać na standardową wersję Nevera, nie będzie miał kłopotów z lekką dopłatą do ulepszonej wersji.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top