Hipersamochody mają to do siebie, że oferują niewyobrażalnie wielką moc. 1914 koni mechanicznych dostępnych w Rimac Nevera wydaje się wystarczająco dużym zapasem mocy. Jak widać, nie dla wszystkich. Chorwaci postanowili stworzyć ulepszoną wersję samochodu z dopiskiem „R” nawiązującym do słów „radical, rebellious, relentless”. Postęp nie lubi czekać.
Już w przypadku bazowej wersji osiągi są nieziemskie: 1914 KM i 2340 Nm zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 1.81 s, a od 0 do 300 km/h rozpędzi się w 9.22 s. Krótko mówiąc, osiągnie 300 km/h szybciej niż zwykły samochód osiągnie 100 km/h! Do tego samochód jest w pełni elektryczny, więc cała moc dostępna jest od razu po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
Ulepszona wersja posiada dodatkowe 193 KM oraz zmodyfikowany wygląd. Przy takich mocach ciężko jest poprawić wynik czasu 0-100 km/h. Fizyki nie da się oszukać. Dzięki pracom nad aerodynamiką pojazdu, poprawiono jednak przyspieszenie do 300 km/h o 0.41 s. To może wydawać się niewiele, jednak tutaj odsyłam do wyników wyścigów F1. Przy tak zabójczych prędkościach, liczy się każda setna sekundy.
Przód samochodu drastycznie się zmienił. Wcześniej podzielony był na typowe części: błotniki, zderzak, maskę. Teraz stanowi jedną część. Dzięki brakom szczelin między częściami sprawia wrażenie bardziej schludnej budowy. Klapy na masce są ruchome i poprawiają stabilność przy wyższych prędkościach. Możemy też znaleźć nowy splitter pod zderzakiem, a lampy dostały agresywniejszego wyglądu. Z boku poprawiono przepływ powietrza z kół przy drzwiach, które dalej kierowane jest nad tylnymi kołami, aby finalnie wydostać się tyłem pod spojlerem. Właśnie, z tyłu znajdziemy sporych rozmiarów spojler i dyfuzor. Wszystko to układa się w świetnie wyglądający samochód, po którym nawet nie widać, że jest elektrykiem.
Do modelu R względem bazy należy dopłacić £300,000. Niemałe pieniądze, za które można mieć kilka innych ciekawych samochodów. Ale cóż, jeśli kogoś stać na standardową wersję Nevera, nie będzie miał kłopotów z lekką dopłatą do ulepszonej wersji.