
Xiaomi nie zwalnia tempa i intensywnie działa, mimo że w Chinach wiele osób wciąż odpoczywa po obchodach Chińskiego Nowego Roku. Jeszcze przed świętami firma dostarczyła do Polski dwa egzemplarze modelu SU7, a teraz pojawiły się zdjęcia z fabryki w Pekinie, które sugerują, że produkcja SU7 Ultra ruszyła na pełną skalę. Coraz więcej żółtych egzemplarzy pojawia się na fabrycznym parkingu, co potwierdza wcześniejsze informacje o planowanych pierwszych dostawach w marcu.
Xiaomi SU7 Ultra – czterodrzwiowa bestia prędkości
Skąd określenie „osa”? Wystarczy na niego spojrzeć. Dynamiczna linia nadwozia, intensywnie żółty lakier i charakterystyczne reflektory przywołują to skojarzenie. Ale ten model to nie tylko agresywny wygląd – jego osiągi są równie imponujące. Trzy silniki elektryczne generujące 1548 KM pozwalają na sprint do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy. Niedawno SU7 Ultra pobił rekord ustanowiony przez Porsche na torze Nürburgring, osiągając czas 6:46,874. Pozostaje mieć nadzieję, że Xiaomi dopracowało układ hamulcowy, ponieważ niektórzy użytkownicy wersji SU7 Max sygnalizowali w tej kwestii pewne niedoskonałości. Możliwe, że właśnie dlatego start produkcji wariantu Ultra został przesunięty – producent najwyraźniej chciał dopracować każdy szczegół. Warto dodać, że pierwsza wersja SU7 zjechała z linii produkcyjnej dokładnie rok temu.

Mimo potężnej mocy Xiaomi deklaruje, że SU7 Ultra jest w stanie przejechać do 620 km na jednym ładowaniu, dzięki akumulatorowi o pojemności 93,7 kWh. Co więcej, szybkie ładowanie pozwala naładować baterię od 10% do 80% w zaledwie 11 minut.
Cena i zainteresowanie modelem SU7 Ultra
Chiński superszybki elektryk został wyceniony na 814 900 juanów, co daje około 467 000 zł. Dla porównania, Porsche Taycan Turbo GT, którego moc sięga nieco ponad 1100 KM, kosztuje co najmniej 1,11 mln zł. To właśnie Taycan jest głównym rywalem, na którego Xiaomi kieruje swoją ofertę. Zainteresowanie nowym modelem jest ogromne – w ciągu 10 minut od prezentacji złożono aż 3680 zamówień. Dla porównania, marka Forthing w Polsce planuje sprzedaż 3000 pojazdów w ciągu roku, oferując minivana, SUV-a oraz nadchodzącego liftbacka. Tak duża liczba rezerwacji pokazuje, jak dużym echem odbiła się premiera modelu Xiaomi. Czas oczekiwania na SU7 Ultra wynosi nawet 7 miesięcy, pomimo że fabryka produkuje jeden egzemplarz co 76 sekund.

Kiedy SU7 Ultra pojawi się w Polsce?
Oficjalnie nie ma jeszcze konkretnej daty, ale Xiaomi traktuje polski rynek priorytetowo, co potwierdza fakt, że SU7 znalazł się wśród pierwszych pojazdów eksportowanych do naszego kraju. Jeśli komuś zależy na czasie, może skorzystać z usług firm sprowadzających samochody z Chin – ich liczba stale rośnie. Trzeba jednak liczyć się z tym, że popyt jest ogromny i niełatwo będzie znaleźć wolne miejsce w kolejce.
Sprzedaż standardowej wersji SU7 w Polsce ma ruszyć jeszcze w tym roku, choć cena pozostaje na razie tajemnicą.