Gunther Werks zaprezentowało ciekawe spojrzenie na Porsche 993. Stworzyli coś pokroju połączenia GT3 RS z 911 Cup, które jest dopuszczone na drogi publiczne. Sam pomysł brzmi interesująco, a efekt takiego połączenia wygląda co najmniej ciekawie.



Mamy tu bryłę znaną nam z 4 generacji modelu 911, która otrzymała poszerzenia nadkoli i została wzbogacone o współczesne dodatki. Przykładem mogą być przednie lub tylne światła, których nie wstyd by było wsadzić do egzemplarzy oferowanych obecnie w salonach. Same końcówki wydechu zostały wydrukowane w technologii 3D z tytanu. Nie da się być bardziej na czasie. Do tego sporą uwagę poświęcono poprawie osiągów przez aerodynamikę. Wloty powietrza w masce, lusterka zamontowane w sposób poprawiający przepływ powietrza czy dyski zamontowane na felgach, kierujące powietrze tam, gdzie trzeba. W parze z aerodynamiką idzie też odchudzenie samochodu – wiele części wykonanych jest z włókna węglowego.


Środek jest już bardziej podobny do GT3 RS, aniżeli do klasycznego już 993. Już na wejściu widzimy odsłonięte włókno węglowe na drzwiach, progach, kokpicie lub kubełkowych fotelach. Z tyłu znajduje się klatka bezpieczeństwa poprawiająca sztywność pojazdu. Za odchudzoną, nowoczesną kierownicą z alcantarą zobaczymy aż pięć analogowych zegarów. Manualna skrzynia biegów idealnie się z nimi łączy, a dzieło wieńczy radio i kontrola nawiewu, stylizowane na minione już lata.



Całe to dzieło sztuki napędzane jest 4-litrowym silnikiem zapewniającym ponad 500 KM. Zastosowanie lekkich materiałów skutkuje masą pojazdu wynoszącą mniej niż 1100 kg. Daje to nam szalony stosunek mocy do masy. Dużo mocy, niska masa, sztywne nadwozie, ulepszone hamulce, dobra trakcja, piękny wygląd i wnętrze nieskażone niepotrzebnymi odwracaczami uwagi. Idealny przepis na samochód dla purystów.